Innsjekk & utsjekk med GoBraap

Publisert av Jeanette Lorraine Tørre den 11.06.25.

Registrering og konto

  • Start med å laste ned appen på Appstore eller Google Play
  • Klikk på «Registrer deg»
  • Fyll inn fornavn, etternavn, e-post og velg et passord på minst 8 tegn med minst ett tall

    -Bekreft passordet

    -En e-post sendes nå til din angitte e-postadresse hvor du må bekrefte e-postadressen din. Klikk på lenken i e-posten eller kopier adressen inn i nettleseren din og naviger til siden

     

     

    Jeg fikk ingen e-post… hva er galt?

    -Se i søppelpost-/søppelpostmappen om bekreftelsese-posten havnet der

    -Er du sikker på at du skrev inn riktig e-postadresse? Hvis du oppga feil e-postadresse, vil ikke bekreftelses-e-posten komme

     

    Jeg kan ikke klikke på linken i e-posten… hva er galt?

    -Kopier adressen og lim den inn i nettleserens adressefelt. Sørg for at hele lenken er inkludert.

    Familie og Barn

    I GoBraap kan du se alle familiemedlemmer i appen din for å kunne sjekke dem inn under trening. Barn trenger ikke ha egen e-postadresse, men foreldrene må opprette en bruker for hvert barn. Vær oppmerksom på at en e-postadresse kun kan brukes av én person, så du kan ikke opprette to brukere med samme e-postadresse. Dersom barnet ikke har egen e-postadresse, går det fint å opprette en bruker for barnet uten e-postadresse. Skriv deretter inn et brukernavn i stedet. Du kan bare tilhøre én familie.

     

    Det er 2 måter å registrere familiemedlemmer i GoBraap:

    1: Du har et familiemedlem som allerede er en registrert bruker i GoBraap

     

  • Gå til Meny -> Familie
  • Klikk på konvolutten øverst til høyre
  • Skriv inn e-postadressen til familiemedlemmet
  • Klikk på «Send invitasjon»

     

    Neste gang det inviterte familiemedlemmet åpner GoBraap-appen sin, vises en melding om å godta invitasjonen.

     

    Det gikk ikke… hva kunne ha gått galt?

    E-postadressen brukes ikke av noen bruker av GoBraap

    Personen du prøver å invitere tilhører allerede en annen familie

     

     

    2: Du har et familiemedlem som ikke er registrert bruker i GoBraap eller som ikke har sin egen e-postadresse

  • Gå til Meny -> Familie
  • Klikk på figuren med pluss, øverst til høyre i konvolutten
  • Skriv inn fornavn, etternavn, e-post eller brukernavn, personnummer, lisens og velg et passord med minst 8 tegn og minst ett tall.
  • Bekreft passordet
  • Klikk på «Registrer deg»

     

    Det gikk ikke… hva kunne ha gått galt?

    – E-postadressen er allerede brukt av deg selv eller noen andre

    – Brukernavnet er opptatt eller inneholder mellomrom

    – Passordet inneholder for få tegn og/eller ingen tall

    Mitt medlemskap Hjemmeklubb

    For å få informasjon fra hjemmeklubben din og trene for medlemspriser må du registrere hvilken klubb du tilhører. 

    Du kan registrere flere klubber og til og med familiemedlemmers medlemskap. 

    Gjør dette:

  • Gå til «G»
  • Klikk på hjemmeklubben din
  • Klikk på «Butikk»
  • Klikk på «Medlems- og treningsskort»
  • Klikk på «Registrer medlemskap»
  • Du vil nå få opp en liste over alle familiemedlemmer, kryss av for de du vil ha med
  • Hjemmeklubben din må nå godkjenne medlemskapet ditt. Så snart de har gjort dette, 

     vil medlemskapet ditt bli oppdatert med type medlemskap og gyldighetsdato fra klubbadmin.

     

    Baner og banestatus

    Kartet med de aller fleste crossbaner finner du ved å trykke på den store gule «G» i midten nederst på skjermen. 

    En kartvisning vises og er sentrert der du er.

     

  • Grønn markering viser åpne baner knyttet til GoBraap.
  • Røde kjørefelt viser stengte baner knyttet til GoBraap.
  • Oransje baner viser baner som ennå ikke er tilkoblet

     

    For å lage en favorittbane, klikk på den gule «G» nederst på skjermen og velg bane i kartvisningen. 

    Klikk på stjernen ved siden av spornavnet for å legge det til i favorittlisten.

     

    Du finner favorittlisten i stjernefanen i kartvisningen.

     

    Banestatusen til favorittbanene dine vises på startskjermen. 

    Banestatus på andre baner finner du på hver klubbs informasjonsside.

    Sjekk inn og betal

    For å kunne sjekke inn på et anlegg må alle kontaktopplysningene dine være fyllt ut i appen. Dette gjelder også hvis du sjekker inn et familiemedlem. 

     

    Klikk på » G » nederst i midten av appen. En kartvisning åpnes med alle banene i Norge og Sverige.

  • Velg banen du vil trene på. 
  • Klikk på » Innsjekking» . 
  • Velg sjåfør, bane og gruppe. 
  • Kryss av om du vil vise transpondernummeret ditt til klubben for enklere styring av timing. 
  • Klikk » Legg til «

 

Gjenta dette for alle familiemedlemmer du vil sjekke inn. 

Klikk deretter på » Bekreft «

Du får to valg:

– » Direkte betaling «.

Her betaler du direkte via banken din med noen få klikk. Billetten din blir automatisk godkjent, blir grønn og du får en mobilkvittering på at alt er som det skal. 

– » På stedet «

Når du velger «På stedet» må du betale klubben med en hvilken som helst alternativ metode klubben tilbyr. Det kan være kontanter, kort, vipps eller lignende. Klubben må godkjenne betalingen din i systemet før du mottar grønn billett i appen. Du kan ikke begynne å trene før du har en grønn mobilbillett. 

Meldinger og merknader

Klubbene kan kommunisere på en enkel og fleksibel måte med deg når du er sjekket inn via GoBraap. Skjer det for eksempel en ulykke på banen, endret kjøreplan eller informasjon om ferske grillede burgere, kan klubben sende deg et varsel. Varslene vises på startskjermen og også i appen øverst til høyre ved den lille blå klokken. 

 

Hjemmeklubben din kan også sende meldinger til deg som medlem med klubbinformasjon som Dugnader, klubbmesterskap og kommende konkurranser og treninger. Meldinger vises under «Meldinger» i hovedmenyen. 

For spørsmål og eventuell bistand, oppsøk innsjekksbod, kontakt oss via hjemmesiden eller facebook.